En kapsyl tårta var beställt!

Fick en beställning efter att jag gjort snopptårtan senast. De va samma tjej som ville
beställa en tårta till sin kille nu när han skulle ha kalas. Han är Coca-Cola "beroende"
sa hon så hon ville ha en tårta som såg ut som en Coca-Cola kapsyl.

Kul med nått nytt som jag inte gjort tidigare men de tar oftast lite längre tid att göra sånt
man inte provat på innan.
Men jag belv faktiskt riktigt nöjd med resultatet.



  
(Klickbara bilder)

Tårtan hade vaniljbotten, ett lager jordgubb/hallonmousse och
ett lager glasskräm.
Spacklad med vit chokladsmörkräm, täckt med 50/50
sockerpasta/marsipan. Den röda cirkeln är i marsipan
och bokstäverna i sockerpasta.


Kommentarer
Postat av: Theresa

Hej!!
Jag ska göra en coca cola tårta till min pappas födelsedag. Han är helt tokig i allt som har med coca cola att göra. Hur gjorde du för att skära ut texten så snyggt? Har du något tips till mig ?:)

2013-10-22 @ 20:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0