Eva 60 år

I slutet på April var vi hos min pappa och firade hans sambo som fyllde 60 år.
Pappa hade frågat om inte jag kunde göra en tårta till henne och självklart
ville jag de. Fick helt fria händer till smak och utseende.
Så jag dekorerade tårtan med saker som hon tycker om.

Hade förgjort vissa saker hemma men kunde inte göra allt i förväg.
Alltid lite krångligare att göra en tårta hos någon annan då man inte har allt man
är van att ha hemma men lyckades helt ok iaf tycker jag.

Så här blev den!



   
(Klickabara bilder)

Tårtan innehöll vaniljbotten ett lager chokladkräm och ett lager hallonmousse.
Täckt med marsipan dekorationer i sp, marsipan, sockerkulor och ätbara pennor.
Tårtan räckte till 25 personer efter en buffé


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0