3 tårtor som blev Soptunnemat!



Tråkigt med sant. Dessa tre tårtor skulle Nora bjudit sina gäster på idag i samband med sitt dop. Jag gjorde klart nästan allt på tårtorna igår men sparade lite utav dekorationerna till idag då klockan blev så mycket.
Inatt vaknade jag och var tvungen att gå upp och spy 1 gång, sen mådde jag lite illa nån timme men inget mer.
I början utav veckan var min dotter kräksjuk under natten hon kräktes 2 gånger sen var de bra och vi andra hade klarat oss trodde vi, men inte. Över 4 dygn senare måste jag spy 1 gång, så jag hade väl fått hennes baciller iaf:(
De tråkiga är att Nora aldrig fick sina tårtor utan de blev soptunnemat.
Vill inte riskera att någon utav hennes gäster blir sjuka på kuppen.





  
(bilderna är klickbara)

Tårtorna innehöll:
  Hjärtat: vaniljbotten, jordgubbsmousse och Afrer Eightkräm
Ena runda: vaniljbotten, hallonmousse och limemousse
Andra runda: vaniljbotten, hallonmousse och glasskräm 

Alla tårtorna var täckte med SP (Sockerpasta), kronorna, bokstäverna i SP.
Bebisen, filten, hjärtat och blommorna 50/50 SP/Marsipan.
Sockerkulor finns i blommorna och på ena kronon, skulle självklart även se likadant ut på den andra.

Längst ner på tårtorna skulle de även bli ett blomband utav vita blommor.


Kommentarer
Postat av: Bakverk och Fikastunder..

Nääää, fy vad tråkigt... men som sagt, magsjuka är inget man bara förbiser :-(

Jättefina var de iallfall!

2011-04-10 @ 20:56:56
URL: http://bakverkochfikastunder.blogspot.com
Postat av: Caroline

Tack så mycket!

2011-04-11 @ 15:44:13
URL: http://carolinestartor.blogg.se/
Postat av: nina

Hej!

Den ursöta lilla bebisen som du har på tårtan,har du köpt den färdig eller är det en form som du gjort den i?

2011-05-05 @ 18:36:00
Postat av: Agneta Antonsen

Hej!

Ursnygga tårtor!! Googlade lite på smurftårta och då kom din sida upp! :-)

Du gör jättefina tårtor och jag blev jättefasinerad utav den söööta lilla bebisen som ligger på Noras doptårta. Var har du fått tag på den formen, eller har du skulpterat själv?! Jättetacksam för svar!



Mvh,

Agneta Antonsen

2011-05-06 @ 10:59:45
Postat av: Caroline

Tack Agneta.

Detär en form som bebisen är gjord den finns på kakburken

http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=3701

vet även att jag hittat den på en annan tårtsida också men hittar inte just nu vart. Men ska titta runt lite mer sen och se om jag kan hitta sidan.

2011-05-06 @ 12:54:00
URL: http://carolinestartor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0