Tuva 1 år

Jag fick äran att göra söta Tuvas 1 årstårtor förra veckan. Hon skulle först fira på sin
födelsedag samt även på helgen så de blev 2 olika tårtor.
Tuvas mamma hade önskemål om att de skulle
vara rosa, finnas hästar på och att det stod Tuva 1.

Jag har tidigare modelerat hästar men är ingen hästfantast, så hur ben och övriga
kroppsdelar ser ut har jag höftat till. Tuvas mamma är en riktig hästfantast så jag
hoppas de inte såg allt för illa ut ;)

Tuvas första tårta



Blev formen utav ett hjärta
Botten hade vaniljsamk, ett lager mjölkchokladkräm och ett lager jordgubbsmousse.
Spacklad med vit chokladsmörkräm, täckt med 50/50
sockerpasta/marsipan.
Dekorationerna gjorda i sockerpasta och marsipan
och små rosa sockerkulor.

Tuvas andra tårta



    
(Klickbara bilder)

Tårtan hade chokladbotten, ett lager hallonmousse och ett lager glasskräm.
Spacklad med vit chokladsmörkräm, täckt med 50/50 sockerpasta/marsipan.
Dekorationerna i sockerpasta och marsipan. Gräset i kristyr och olika sorters sockerkulor.


(rosorna har jag fått utav min underbara sambo)


Kommentarer
Postat av: Ove

Kan jag beställa en platt marzipandekoration av dig? Har en bild som förlaga.

2012-03-14 @ 22:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0